Throw back thursday


Hittade en behind the scenes-bild från när jag skulle fota mitt projekt som skulle ställas ut på Kalmar konstmuseum. Jag var arton år och hade ännu ingen egen systemkamera så när jag väl lånade hem en från skolan (som jag gjort den här snorkalla novemberdagen) så vägrade jag i princip att släppa den. Beslutsamheten. Passionen. Ivern som brände mina fingrar varje gång jag rörde kameran på den tiden...

Jag tappade den någonstans på vägen. Sakta men säkert börjar jag känna att jag hittar tillbaka till den. Lite för var dag som går. Jag saknar studion. Brukade hänga där om eftermiddagarna sista året på gymnasiet och för första gången på länge kände jag att jag hörde hemma på ett plats utanför min egen trygghetszon. Snart har jag min egen studio, om än bara en fjärdedel så stor.
Gud vad jag längtar.